Τρίτη, 15 Απριλίου 2014

Τοπ Τεν Κλέφτες στην Ελληνική Μουσική Βιομηχανία


Παντού και πάντα θα υπάρχουν επιρροές, φόροι τιμής, αντιγραφές και κλεψιές στη μουσική. Μερικές φορές όμως τα όρια ξεπερνιούνται.

Σε αυτό το Τοπ Τεν αφιέρωμα που θα ξινίσει πολλούς και θα εκνευρίσει ακόμα περισσότερους, σας παρουσιάζω τις μεγαλύτερες κλεψιές και κλέφτες στο σύγχρονο ελληνικό τραγούδι, με κάθε σεβασμό και αγάπη στη μουσική.

Η μεγάλη μάχη κορυφής ανάμεσα σε μεγαθήρια, ξεκινά στο 3:32

Πείτε τη γνώμη σας, κάντε προτάσεις, παραθέστε αντίλογο, αλλά πάντα με επιχειρήματά και χωρίς πολλές βρισιές παρακαλώ.

Πιστεύω θα χρειαστούν μερικές διευκρινίσεις.

Πρώτον, όλα τα τραγούδια τις λίστας αναφέρονται ως πρωτότυπες συνθέσεις. Εδώ θα παραθέσω δύο ορισμούς του Μπαμπινιώτη. Διασκευάζω: τροποποιώ (κυρίως καλλιτεχνικό έργο).
Πνευματικά δικαιώματα: Η αμοιβή που εισπράττει κανείς ως αμοιβή από την εμπορική εκμετάλλευσή των έργων του.
Μακάρι να ζούσαμε σε ένα κόσμο όπου όλοι μοιράζονται τα πάντα ίσα όπως στο Imagine του Τζον Λένον, αλλα η πραγματικότητα δεν είναι αυτή. Οπότε, όταν κάτι το αντιγράφεις και βγάζεις λεφτά (και δόξα), είσαι παράνομος.

Δεύτερον, η σειρά του Τοπ Τεν είναι μία προσωπική εκτίμηση, αλλά υπάρχουν αντικειμενικά κριτήρια που χρησιμοποίησα, όπως ο αριθμός των κλεμμένων τραγουδιών, η ομοιότητα με το αρχικό κομμάτι και η επιτυχία των λογοκλόπων και των πηγών.

Τρίτον, επειδή πολλοί σκληροπυρηνικοί θαυμαστές θα τσινίσουν, θέλω να πω ότι εκτιμώ μερικούς από τους μουσικούς τις λίστας και ότι μερικές αντιγραφές ίσως έχουν γίνει εν αγνοία των καλλιτεχνών ή ως φόρος τιμής. Εν πάση περιπτώσει θα έπρεπε να αναφέρεται το τραγούδι/καλλιτέχνης που ενέπνευσε τη διασκευή/φόρο τιμής. Ειδικά όταν η αντιγραφή γίνεται κατ' εξακολούθησιν.

Τέταρτον, δεν έχω μιξάρει κομμάτια μεταξύ τους, Τα πάντα ακούγονται όπως στους δίσκους. Αυτό για όσους νομίζουν πως τρολάρω.

Πέμπτον, βλέπω δύο είδη αντιγραφής στην ελληνική μουσική "βιομηχανία" ή τέλος πάντων στο μέηνστρημ μουσικό ρεύμα. Το ένα έχει να κάνει με αντιγραφή μικρών θεμάτων, ήχων, ρυθμών και το άλλο με κλοπή ολόκληρων κομματιών, από τη βασική μελωδία, ως το ρυθμό και τη δομή. Αυτή η κλοπή είναι πολύ πολύ άσχημη, και ένας είναι ο μάστορας της στην Ελλάδα. Βρίσκεται άλλωστε στο νούμερο 1. Και δεν υπήρχε χρόνος για αναφορά των υπόλοιπων αντιγραφών του.



Το πήραμε από το youtube